سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان:

شرایط مهارت آموزی ویژه بچه‌های مسجدی در رودان فراهم است 

«خواجه یی» با اشاره به تفاهم نامه همکاری مشترک ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، گفت: شرایط مهارت آموزی ویژه بچه‌های مسجدی در شهرستان رودان فراهم شده است.  
کد خبر: ۷۰۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶ - 26October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «اسلام خواجه یی» سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان در دیدار با رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای رودان و بازدید از کارگاه‌های مهارت آموزی در این شهرستان، اظهار داشت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان امسال همزمان با اجرای برنامه‌های ابلاغی ستاد مرکز، با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و همچنین ضرورت مهارت آموزی نوجوانان و جوانان، اقدام به تدوین و امضای تفاهم نامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کرد.

وی با بیان اینکه جوانان مسجدی که در حال جهاد فرهنگی و مبارزه در جنگ نرم با دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند نباید دغدغه معیشت داشته باشند، افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد توانمندسازی نوجوانان و جوانان و آموزش مهارت به آنان با استفاده از ظرفیت اداره کل فنی و حرفه‌ای را در دستور کار قرار داده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: ویژه برنامه بازدید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های مختلف استان و اعلام فراخوان رشته‌های مختلف مهارتی در گروه‌های بچه‌های مسجدی در بستر فضای مجازی از اولویت‌های ستاد است که تاکنون در سه شهرستان بندرعباس، میناب و رودان انجام شده است.

وی عنوان کرد: مهارت آموزانی که در رشته‌های مورد نیاز صنایع و بنگاه‌های اقتصادی استان هرمزگان نظیر جوشکاری آرگون، برق صنعتی، لوله کشی صنعتی موفق به گذراندن دوره و کسب امتیاز لازم در آزمون پایانی باشند جذب صنایع خواهند شد.

«محمد مریدی» رییس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان رودان نیز ضمن قدردانی از دغدغه مندی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در زمینه توانمند سازی، آموزش و اشتغال بچه‌های مساجدی، گفت: تاسیسات شامل سرد کننده لوازم خانگی و تجاری در رشته‌های «نصاب»، «تعمیر کولر‌های گازی و پنجره‌ای و اسپیلت»، «تعمیر دستگاه‌های سرد کننده خانگی و تجاری»، «تعمیر مدار شارژ و استارت و جرقه» و سیستم کشاورزی شامل: «باغبانی»، «کشتکار»، «گلخانه‌های خاکی» و همچنین «کاشت گیاهان دارویی ویژه بانوان» از جمله رشته‌های مهارتی در این مرکز است.  

وی با اشاره به فعالیت آموزشگاه‌های آزاد در شهرستان رودان، افزود: آموزش سفالگری، ساخت و تعمیر لامپ‌های ال‌ای دی ازجمله رشته‌های مرتبط با آموزشگاه‌های آزاد است.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان رودان از انعقاد تفاهم نامه بین این مرکز با شرکت‌های زیزمجموعه نفت خبرداد و عنوان کرد: فراخوان دوره مهارتی آموزش «جوشکاری سازه‌های فولادی» ویژه دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم و رده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال اعلام شده و متقاضیان تا ۱۵ آبان ماه جاری فرصت دارند با مراجعه به مرکز فنی و حرفه‌ای رودان برای شرکت در این دوره نام نویسی کنند.

وی فرصت ثبت نام در سایر رشته‌های مهارتی مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان رودانخوا تا ۱۵ آبان اعلام کرد و گفت: داطلبان ۱۵ سال به بالا می‌توانند در این کلاس‌ها ثبت نام کنند و دوره‌های آموزشی از اول آذر ماه امسال شروع خواهد شد.

یک هزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان هرمزگان وجود دارد که بیش از ۲۱۴ کانون در شهرستان رودان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار